Zuss houdt twee avonden over geloofsopvoeding

Zuss is een initiatief van enthousiaste vrouwen uit Aalten die verlangen om samen op te trekken in het Koninkrijk van God, dit over kerkmuren heen. ''We willen elkaar ontmoeten, bemoedigen en versterken, maar ook uitreiken naar vrouwen die Jezus nog niet kennen. Het jaar door zullen we verschillende leuke activiteiten organiseren. Al lange tijd leeft het verlangen binnen Zuss, om samen te komen met andere moeders rondom het thema geloofsopvoeding.''

''Geloofsopvoeding thuis, in je gezin. Daarom hebben we de avonden ook God@home genoemd'', aldus de organisatoren. ''Geloofsopvoeding is niet iets wat we kunnen uitbesteden. We mogen het onze kinderen zelf voorleven. Een voorrecht maar soms ook lastig. Daarom wil de werkgroep van zuss op deze God@home avonden heel graag samen in gesprek gaan en ervaringen delen. Verhalen uit het dagelijks leven, die toepasbaar zijn in je eigen gezin.''

Eén van de moeders: "Ontroerend was het, om te zien, hoe onze twee zoons van 11 en 10 jaar voor hun kleine zusje van 6 gingen bidden toen ze een nachtmerrie had gehad. Wat een zegen, dat ze er dan voor elkaar zijn en weten dat ze bij God terecht kunnen!"

Onderwerpen die nog meer aan bod zullen komen op de God@home avonden zijn: Wat wil ik doorgeven aan mijn kind? Hoe bid ik met mijn kind? Hoe leer ik hen Gods stem te verstaan voor hun dagelijkse leven? Waardevolle handreikingen voor gezinsmomenten en wat kan helpend zijn bij het lezen van de bijbel?'Kortom een avond vol creatieve ideeën en een boekentafel met veel bruikbaar materiaal. Of je nu jonge kinderen hebt of tieners, je bent als moeder van harte welkom op de God@home avonden.

Maandagavond 1 en 15 april, Westerkerk, Hogestraat. 20.00-22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur. Info en opgave: www.zuss.nu

Meer berichten