Roy "R"acing plat door de bocht
Roy "R"acing plat door de bocht (Foto: Wegrace Info)

Roy 'R'acing pakt weer een beker op circuit Assen

In de aanloop naar deze racedag de grote schijven wissel truc gedaan om de trillingen weg te krijgen. Verder is het (een beetje) back to basics want we gaan zonder de hulp van de crew chief. Het klassement is spannend, de nr 1 heeft 224 punten, 2 staat op 217, ik op 215 en nr 4 heeft er 212. Komen we naar P2 vandaag?

De toch al lange middagpauze werd nog wat verlengd door een oliespoor en crashes als gevolg hiervan. Een 20 minuten later als gepland was het dan zover, ingekort op 8 rondes.
Licht aan, uit en gas! Ondanks de wheelie een prima start en als 2e de eerste bocht in, de nr 4 in het klassement kwam echter al snel voorbij scheren en de nr 1 deed dit vergelijkbaar achterop het circuit. Na een foutje de snelste bocht van het circuit uitkomend kwam weer een rijder voorbij dus P5 inmiddels. Volgen ging echter goed en door de pk's weer even goed aan te spreken op de Veenslang (het tegen rechte stuk) P4 terug gepakt. In ronde 5 echter weer uitgeremd door maar heel even terug gepakt, toch kon hij in het eerste deel van de volgende ronde er weer langs. In de laatste ronde weer het plekje terug gepakt op de Veenslang maar hij wist hij hem er wéér langs te prikken. Richting de GT bocht was de laatste kans dus ernaast en proberen laat te remmen. Dat deed hij echter ook en bij de laatste keer omgooien iets te wild en bijna van de motor gegooid maar gelukkig ging het allemaal goed en als 5e over de streep. De schoonheidsprijs verdient de race en lijnen zeker niet, maar een spannende race was het zeker en de 5e plaats is gezien het veld zeker niet slecht!

Bij de 2e race bleek het tijdschema weer redelijk te kloppen, deze race bleek 9 rondes te zijn. Gelukkig voor de zekerheid ook voor een complete race de tank gevuld.
Een uitstekend start weer maar helaas moest ik compleet van het gas doordat een rijder sterk naar links kwam en het gat tussen hem en een andere rijder te klein werd. Toch als 5e de Haarbocht in. Klein foutje in de langzaamste bocht (slechts 60kmh tegenover zo'n 190kmh in de snelste) zorgde ervoor dat de rest gelijk een gaatje had. De 2e ronde net niet kunnen uitremmen om op P4 te komen, maar wel aan het achterwiel. De Ramshoek (de snelste bocht) in had hij echter structureel te weinig snelheid maar inhalen daar is weer een ander verhaal. In ronde 4 was het dan tijd, uitkomend Ramshoek met veel meer snelheid maar een andere rijder leek ook vroeg te remmen voor de GT en toen werd insturen wel erg lastig. Deze kwam dus weer gelijk weer langszij en gezien de niet echt nette actie weer achter hem ingevoegd. Bij aanremmen nog even moeten uitwijken waardoor er een rijder gelijk weer voorbij kwam en hij had het gashendel gevonden en liep weg. De nr4 in het klassement begon naar zijn motor te kijken en kon er dan ook voorbij alsof hij stilstond, zijn blok bleek te zijn overleden...

Samengevat kunnen we wel zeggen dat het nogal dweilen over de baan was maar qua strijd echter was hij heerlijk en door de uitvaller in race 2 waren de dagpunten alsnog voldoende om de trofee voor de 3e plaats in ontvangst te mogen nemen! Helaas had de nr 2 in het kampioenschap die slechts 2 punten voor lag wel de snelste race rondetijd wat in het klassement betekend dat hij nu 6 punten voor staat.

Voor het complete verslag met foto's zie www.royracing185.jimdo.com of www.facebook.com/royracing185

Meer berichten