AAP festival voor menstruatie armoede. Foto: Glimlach Producties
AAP festival voor menstruatie armoede. Foto: Glimlach Producties

AAP festival voor menstruatie armoede levert 2200 euro op

Muziek

AALTEN - Het AAP festival van Aaltens Artistiek Popbelang dat op 30 april plaatsvond heeft afgerond netto 2200 euro opgeleverd. De baten gaan naar talentverbinder Richard Jongetjes die het zal besteden aan lokale menstruatie armoede.

Hij zorgt er in ieder geval voor dat alle vrouwen en meisjes die gebruik maken van de uitgifte voedselbank binnen deze gemeente voldoende menstruatiespullen aangereikt krijgen. Een probleem dat helaas steeds meer toeneemt met alle gevolgen van dien en landelijk gemiddeld bij 8 % van de vrouwen voorkomt. Een taboe om spoedig te doorbreken .

Het uitverkochte festival in Oerkroeg Schiller is zeer sfeervol verlopen met aanwezig publiek binnen elke leeftijdscategorie. Optredens van onder andere Meike Ubbink en haar band, Depau, Amy & more en Movin Target werden zeer gewaardeerd. Daarnaast gaf oud Aaltenaar Roel Venderbosch nog een inspirerende lezing over zijn net verschenen boek ‘Hoe noemen we de band’. 

Dankzij sponsoring van oerkroeg Schiller , LSA Music, Restaurant ‘t Noorden , euro studio’s Lichtenvoorde, Glimlach Producties en Spar Wubbels Bredevoort konden de kosten van het concert laag gehouden worden. Ook volgend jaar kan het publiek weer een AAP festival verwachten waarbij de baten wederom naar een lokaal doel zullen gaan.

Advertenties doorgeplaatst vanuit De Band